بهترین افزونه های ویرایشگر متن وردپرس

بهترین افزونه های ویرایشگر متن وردپرس

ویرایشگر متن پیش فرض وردپرس، کفاف نیازهای بسیاری از مدیران وب سایت های خبری و… که محوریت اصلی فعالیت های آن ها محتوا است را برطرف نمی کند. برای همین افزونه های ویرایشگر متن وردپرس را در این لیست به شما معرفی می کنم که قابلیت های بیشتری به ویرایشگر متن وردپرس اضافه می کنه و میشه بیشتر امکانات نرم افزارهای ویرایش متن مثل Word رو در آن ها پیدا کرد.

ویرایش حرفه ای متن با افزونه TinyMCE Advanced

افزونه ویرایشگر متن TinyMCE Advanced امکانات فوق العاده ای رو در سبک ساده ای به شما ارائه میده و آمار بالای دو میلیون نصب فعال آن، دلیل محکمی برای انتخابش هست. این افزونه امکان مرتب سازی، فعال و غیرفعال سازی هر یک از دکمه های ویرایشگر رو به شما میده.

امکانات و قابلیت های افزونه TinyMCE Advanced

افزودن شکلک اسمایلی با انتخاب از بین ده ها شکلک مختلف
قابلیت افزودن کاراکترهای خاص Special character
امکان افزودن جدول شبیه به بخش table نرم افزار آفیس ورد
قابلیت آپلود و نمایش ویدئو و تصویر
امکان مشاهده بلوک های مختلف صفحه مانند تگ h2، پاراگراف p
امکان جستجو در متن و جایگزین کردن کلمات Search and Replace
امکان پرینت گرفتن از نوشته
افزودن تاریخ و ساعت با فرمتهای مختلف
ایجاد لیست های متنوع با حالتهای مختلف
ویژگی انتخاب فونت دلخواه و اندازه فونت
قابلیت ایجاد بالانویس superscript و پایین یا زیر نویس subscript

و …

ویرایشگر حرفه ای مطالب و نظرات CKEditor for WordPress

نسخه جیکوئری CKEditor را بسیاری از برنامه نویسان CMS های اختصاصی به دلیل سادگی، قابلیت های بالا، سهولت در نصب در پروژه های خود استفاده می نمایند. قابلیت ها و ویژگی های سی کا ادیتور حدودا با ویرایشگر متن تاینی ادونس یکی است با این تفاوت که این ویرایشگر می تواند یک ادیتور متنی با امکانات محدود، به قسمت دیدگاه های سایت اضافه نماید. با نصب این ویرایشگر متن، می توانید ادیتور پیشفرض وردپرس را به یک ادیتور قدرتمند تبدیل کنید و حتی بخش نظرات خود را نیز حرفه ای تر کنید.

افزونه ویرایشگر متن در وردپرس Ultimate TinyMCE

اگر بدنبال افزونه ی حرفه ای با قابلیت های فراوان هستید بدون شک افزونه Ultimate TinyMCE جایگزین مناسبی برای ویرایشگر اصلی وردپرس است. برای سهولت استفاده از کار با این ویرایشگر می توانید به پنل تنظیمات آن رفته و تنها امکانات مورد نیاز خود را به ویرایشگر اضافه نمایید تا از شلوغ شدن ویرایشگر جلوگیری نمایید.

امکانات و قابلیت های افزونه Ultimate TinyMCE
قابلیت افزودن انواع شکلک های زیبا
قابلیت انتخاب انواع فونت
قابلیت انتخاب سایز فونت
قابلیت استفاده از چارت ها و جداول
قابلیت استفاده از انواع دکمه
قابلیت لایه گذاری
قابلیت استفاده از کد ها
نغییر رنگ
قابلیت استفاده از انواع جعبه پیام

و …

بهترین افزونه ویرایشگر متن وردپرس کدام است؟

از نظر من افزونه TinyMCE Advanced افزونه ی کاملی است اما CKEditor for WordPress هم قابلیت های زیادی دارد که نمی توان قدرت آن را دست کم گرفت. البته افزونه Ultimate TinyMCE هم افزونه خوبی هست اما عدم بروز رسانی این افزونه در ماه ها اخیر، نشانه خوبی نیست. پس پیشنهاد می کنم قبل از نصب و انتخاب افزونه ویرایشگر متن وردپرس ابتدا با استفاده از آموزش نصب وردپرس روی کامپیوتر شخصی و راهنمای انتخاب بهترین افزونه های وردپرس دو افزونه ویرایشگر متن TinyMCE Advanced و CKEditor for WordPress را روی لوکال هاست نصب و آزمایش کنید تا مناسب ترین افزونه را پیدا نمایید.